Ik Drink Nooit Thee

Ik Drink Nooit Thee



Ik drink NOOIT “T ” Alternatieven. ik krijg nooit thee , maar jij krijgt wel thee , behalve als je te laat komt, dan krijg je ook geen t; Uitleg. Schrijf ik de persoonsvorm nou met -d of met -dt? ( ik vind, ik word…), 6/18/2018  · Ik stuur dan altijd het versje terug dat er bij mij tegelijk met de sterke en zwakke werkwoorden is ingestampt. Ik drink nooit thee. Gij drinkt altijd thee , ook in de verleden tijd. Hij drinkt thee als hij tegenwoordig is. Het versje moet ooit door een verlichte dorpsonderwijzer verzonnen zijn, zo stel ik mij dat toch voor.

4/7/2013  · Ik drink dus nooit thee . Zo had ik het op school geleerd. En zo paste ik het toe. Tot de liefde me in een theedrinkersfamilie bracht. Ze waren zo verknocht aan deze drank dat ze niet eens koffie in huis hadden. Ze waren ook verknocht aan taart. Overheerlijke zelfgebakken taart. En omdat daar iets warms bij paste, proefde ik van hun thee .

“ Ik drink nooit thee , jij drinkt altijd thee !” Ik hoor het ons, lagereschoolkinderen, nog opdreunen in de klas. Een ezelsbruggetje dat ik gemakkelijk onthield want ik dronk toen inderdaad nooit ofte nimmer thee . Sinds enkele jaren drink ik graag thee én bijna dagelijks.

‘Hij drinkt nooit thee ‘ en ‘ Ik drink altijd thee ‘, is een dubbele gids voor al wie met alcohol in aanraking komt. In ‘Hij drinkt nooit thee ‘ schotelt Tom Roost de lezer een reeks van ’25 tips om je dood te drinken’ voor. Op een humoristische en confronterende manier leidt hij je mee in het brein en …

Zo kun je de dt-regels voor de tegenwoordige tijd onthouden met het volgende ezelsbruggetje: ik drink nooit thee , jij drinkt soms thee en hij drinkt altijd thee . In plaats van thee kun je denken aan de letter t, die je bij ik bijvoorbeeld nooit gebruikt. Je schrijft dus ik word in plaats van * ik wordt.

11/11/2015  · Ik drink nooit thee , jij drinkt thee – drink jij thee ? Het is trouwens heel handig om een standaardwerkwoord te kiezen, zoals ‘drinken’ of ‘lopen’. Weet je bijvoorbeeld niet of je ‘word jij’ of ‘wordt jij’ moet schrijven, denk dan even aan ‘loop jij’ of ‘loopt jij’ – daar hoor je direct wat het moet zijn.

Ik drink nooit thee , jij drinkt thee – drink jij thee ? Het is trouwens heel handig om een standaardwerkwoord te kiezen, zoals ‘drinken’ of ‘lopen’. Weet je bijvoorbeeld niet of je ‘word jij’ of ‘wordt jij’ moet schrijven, denk dan even aan ‘loop jij’ of ‘loopt jij’ – daar hoor je direct wat het moet zijn.

Ik drink nooit thee , jij drinkt soms thee en hij drinkt altijd thee .. Meneer Van Dalen wacht op antwoord.. … Of je (behoren) misschien tot de minderheid die zegt: ik (drinken) liever thee . Controleren. Vul de werkwoordsvormen in. 1. verhuizen. hij . 2. lopen. jij . 3. organiseren. hij .

dt fouten IK DRINK NOOIT THEE GIJ DRINKT ALTIJD THEE HIJ DRINKT THEE ALS HIJ TEGENWOORDIG IS (dus niet in de verleden tijd) dat is de vaste spelregel die wij geleerd hebben in het 1ste jaar groetjes wandelaar. 25/02/14 15:04 REAGEER. betweter.

Advertiser